Værdigrundlag
For det pædagogiske arbejde i Børnehytten
I Børnehytten Kettinge opfatter vi det enkelte barn som unikt og et individuelt individ, med forskellige forudsætninger, kompetencer samt udviklingstrin.
Børn har forskellige behov og baggrund. Det betyder at hvert enkelt barn skal behandles forskelligt, hvert barn skal involveres og have indflydelse for egen hverdag. Børn udvikler sig gennem leg, læring, i relationer og tilknytningen til andre børn og voksne. Derfor møder vi i Børnehytten børnene, med anerkendende relationer, tryghed, omsorg og med anerkendelse af deres personlighed.
Børnehyttens værdigrundlag bygger på en anerkendende tilgang, med fokus på relationer, udeliv og "Fri for Mobbe-ri".
Faglighed: Professionel, formidling, vejledning, viden, synliggørelse og udvikling.
Relation: Fordybelse, tid, vilje og lyst til at ville, samarbejde.
Anerkendelse: Accept, forståelse, selvværd, lydhørhed, møde mennesket
hvor det er.
Hvad forventer vi af forældre.
Forældrene er den vigtigste medspiller i barnets udvikling, så et godt samarbejde mellem personale og forældre vil øge barnets trivsel i Børnehytten.
Forældrene er inddraget i et reelt og ligeværdigt samarbejde med institutionen, byggende på anerkendelse, tillid, forståelse og respekt.
Vi forventer, at forældre læser skriftligt materiale som lægges op på vores digitale platform KUMBA samt orienterer sig på infotavler i huset. Vi forventer at I som forældre har størst mulig deltagelse i husets fællesskab.